De makelaardij vroeger en nu. Wat gaat er anders?

Vroeger 

‘Vroeger kwamen mensen nog écht bij ons in de winkel om te kijken welke woningen er te koop stonden. Toen ik in de makelaardij begon hadden we geen Funda of social media’. Ook plaatsten alle makelaars vroeger advertenties in de Makelaarskrant en lagen er flyers op kantoor. Ook de presentatie van de woning was anders. ‘De woning werd gepresenteerd met alleen een hoofdfoto en heel enkel, als het een exclusief pand betrof, met een paar binnen foto’s.’ Ook was je alleen zichtbaar via de ‘Te Koop’ borden en kon je als makelaar niet zonder mond-tot-mondreclame.

Ook zijn mensen volgens Ilse qua gedrag misschien anders dan vroeger. ‘Niet persé beter of slechter, maar door de middelen en mogelijkheden die er nu zijn kan je bijvoorbeeld veel makkelijker een afspraak inplannen of overleg hebben met opdrachtgevers. Ook buiten kantoortijden!’

Persoonlijke aandacht

Bij Steenhuis heb je altijd met dezelfde makelaar van doen! ‘Hierdoor hoeven klanten niet opnieuw situaties uit te leggen en weten ze direct bij wie ze terecht kunnen. Zo hebben al onze makelaars ook buiten kantooruren contact met onze opdrachtgevers. Het maakt niet uit of dit contact nu in real life is, telefonisch of via WhatsApp.’ Naast  persoonlijke aandacht en direct contact, kan je bij Steenhuis gebruik maken van het totale mediapakket om jouw woning zo goed mogelijk te presenteren.  Denk hierbij aan de virtuele bezichtiging van jouw woning en een eigen website met als webadres het adres van je woning!

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Plan hier een afspraak in voor een gratis en vrijblijvend verkoopadviesgesprek!

Tegenwoordig gaat alles sneller

‘Ik vind het vak als makelaar persoonlijk niet makkelijker of moeilijker, het is gewoon anders. Doordat alles veel sneller gaat, moet je meer doen aan de presentatie en kun je niet zonder social media en andere netwerken. Het vak is vooral meer divers geworden. Je moet namelijk ook verstand van marketing hebben, kijk hebben op duurzaamheid en wijzigingen in regelgeving bijhouden, denk bijvoorbeeld aan de financieringsmogelijkheden van kopers. Je moet dus goed op de hoogte blijven van alles, om er het beste uit te halen voor je klant!’

Steenhuis is er voor kopers en verkopers

Het wordt steeds drukker op de woningmarkt. Het is daarom volgens Ilse als koper heel belangrijk dat je precies weet wat je mogelijkheden zijn om snel actie te ondernemen wanneer jouw droomwoning te koop staat. ‘Je kunt bij ons gratis een servicegesprek aangaan om te horen hoe het tegenwoordig in de huizenmarkt werkt en of wij jou wellicht kunnen helpen bij het kopen van jou nieuwe thuis.’

Niet alleen kopers, ook verkopers worden voorzien van het beste advies. ‘Hierbij is het belangrijk om in de hele vijver te vissen en ons als makelaar de beste deal voor je te laten verzorgen. Niet alleen op basis van de koopsom, maar ook op basis van de ontbindende voorwaarden en de aanvaardingsdatum. Maak gerust een afspraak voor een gratis verkoopadviesgesprek. ‘

De makelaardij over 10 jaar

‘Het is lastig om in de toekomst te kijken, maar ik denk dat alles steeds digitaler wordt. Het bezichtigen van een woning bijvoorbeeld gaat later misschien wel alleen digitaal met een virtuele bril. Ook het ondertekenen  van koopaktes zal online gaan en juist hier liggen kansen. Door deze onpersoonlijke manier is het zaak om als makelaar zo persoonlijk mogelijk te blijven. Ons doel is om het vak persoonlijk te houden, om mensen goed te begeleiden bij toch wel één van de grootste aankopen in hun leven! Je THUIS, dat wil je toch zeker goed voor elkaar hebben?

 Nieuwsgierig? Bel 0592-318000 of mail naar info@steenhuis.nl en maak kennis met de mensen achter Steenhuis Makelaars, wij helpen u graag!

 

Wil jij je thuis ook goed voor elkaar hebben? 

Plan dan gratis en vrijblijvend een afspraak in met één van onze makelaars.