Een dag uit het Steenhuis-leven van Wendy

Het is maandag, begin van de week.

Doorgaans betekent dit een drukke dag voor mij als binnendienstmedewerker van Steenhuis Makelaars.

Vrijdag zijn er 2 nieuwe woningen te koop aangeboden en op Funda gezet. In het weekend hebben weer veel mensen ons een bericht gestuurd of ze de woning mogen komen bezichtigen.

Maar eerst is het tijd voor een kop koffie en neem ik met mijn aanwezige collega’s het weekend door. Veel tijd is hier niet voor, want de eerste beller dient zich al aan om een bezichtiging te plannen.

Snel schakelen

Tussen de e-mails zit ook een bericht van collega Jelmer of ik de koopakte wil opmaken van een woning die we verkocht hebben. Ik check eerst of alle informatie en documentatie aangeleverd is door koper om een zo compleet mogelijke concept koopakte te kunnen opmaken. Dit is het geval, dus ik kan aan de slag!

Intussen krijg ik telefoon van iemand die graag zou willen weten wat Steenhuis Makelaars voor hem zou kunnen betekenen bij verkoop van zijn woning. Hiervoor plan ik natuurlijk graag een vrijblijvende waardebepaling bij meneer thuis in. Ik zie dat collega Steven nog een plekje vrij heeft in zijn agenda en bevestig de afspraak nog even per e-mail.

Na de lunchpauze krijg ik telefoon van een bewoner van een appartementencomplex, waarvoor Steenhuis Vastgoedmanagement het technisch beheer verzorgd. Mevrouw heeft een verstopping in de badkamer, die zij zelf niet kan verhelpen. Ik stuur een mail naar collega Evelien, met het verzoek een bedrijf in te schakelen die de verstopping gaat verhelpen.

Steenhuis Makelaars | Wendy

Veilig ondertekenen

Collega Ilse stuurt mij een bericht dat ik de koopakte van een woning, die zij onlangs verkocht heeft, kan klaarzetten voor digitale ondertekening. Sinds we te maken hebben met de corona pandemie, laten wij het merendeel van de koopaktes door zowel verkoper als koper op een veilige manier digitaal ondertekenen vanuit een beveiligde omgeving met iDIN. Dit om het aantal mensen op kantoor te beperken en dus in het belang van ieders gezondheid!

Het is alweer eind van de middag als ik telefoon krijg van iemand die op zoek is naar een andere koopwoning en graag wil weten hoe hij sneller aan bod komt in de momenteel hectische huizenmarkt in Assen. Daar kunnen en willen wij hem uiteraard graag bij helpen en ik plan voor hem een vrijblijvend ‘servicegesprek’ in met Jelmer, zodat Jelmer hem kan uitleggen op welke manier hij meneer kan helpen om zijn droomhuis aan te kunnen kopen.

Het is alweer 17.15 uur geweest. Tijd om op te ruimen en af te sluiten.
Op naar een volgende, afwisselende werkdag!